fredag 9. september 2011

Ekstase!

I dag fikk jeg mail med info om hvor jeg skal bo og arbeide i Roma. Fant ut at bedriften jeg skulle jobbe hos het Dipartimento Ingegneria Meccanica e Aerospaziale og ligger ca 250 meter fra Colosseum. Her snakker vi om sentrumsnært! Etter det jeg har forstått fra det som står på nettsidene deres (kun på italiensk så klart...), er dette en avdeling av universitetet i Roma. Arbeidstiden er fra 09.00-17.30 og dress code: Formal. Litt spent på det siste her, er ikke akkurat den som går med formelle klær på jobb. Vil heller si at jeg ikke har formelle klær i det hele tatt når jeg tenker meg om! Handling av klær i Roma next!

Jeg skal bo hos ei italiensk dame på 31 år i hennes leilighet hvor jeg får mitt eget rom. Det er ca. 30 min med buss fra jobben og vet allerede hvilken buss jeg skal ta. Sjekka kåken på google maps og fant ut at i samme bygg er det en dyrebutikk og et lite treningssenter.

Det første jeg skal gjøre når jeg kommer nedover er italienskkurs. Trodde dette var et opplegg for flere enn meg, men nei. I mailen jeg fikk sto det "about your language training: One to one lesson". Dette kan bli interessant. Håper jeg får en trivelig og flink lærer! Jeg har faktisk lært meg en nyttig ting på italiensk: Non mi piace patate! Det betyr altså at jeg ikke liker potet...

Ciao!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar