onsdag 21. september 2011

Forfulgt av italiener på gata

Da jeg var ferdig på kurs i dag bars det igjen ned til sentrum for å se seg om. Gikk i omtrent 3 og en halv time så er ganske gåen i beina. Rakk å oppleve en del på den tida. Så, her kommer det: Først kom en italiener bort til meg. Han var sikkert over 30 og hadde bart. Spurte om jeg snakket italiensk og om masse rart. Han måtte selvfølgelig slenge inn hele tiden hvor vakker han syns jeg var. Etter og ha takket nei til å bli med han på kafe og drikke kaffe sikkert 5 ganger, prøvde han seg med cola. Takket pent nei til det også. Da dro han fram mobilen og skulle ha nummeret mitt. Takket pent nei til det også men han fortsatte å følge etter meg. Til slutt sa jeg at jeg måtte gå for at jeg skulle treffe en venninne. Det trodde han ikke noe på, så da sa jeg at hun het Isabella. Ikke at jeg skulle møte henne men. Gikk ned mot metroen og han fulgte fortsatt etter. Jeg skyndte meg å ta opp ukesbilletten min, for han hadde ingen billett. Da ble han stuck på andre siden av inngangen. Haha, der fikk du den! Sa ha det og fikk et "Ciao bella!" tilbake. Forsvant fort ned rulletrappa og tok første metro vekk derifra. Creepy fyr.

Det var ikke alt. En politimann i en bil holdte på å vri av seg hodet da han kjørte forbi. På togstasjonen ble en fyr i militæruniform helt satt ut, en svart fyr på gata ga meg det største gliset med de hviteste tenne jeg har sett i tillegg til et høyt "WOOOW" og en veiarbeider hang med hodet ut av bilruta da jeg gikk forbi. Hadde det vært unge menn hadde det kanskje vært smigrende, men nei, det er snakk om menn som er 35+++. Igjen, creepy. Mitt spørsmål blir da: Hva får italienere til å synes det er fint med personer med samme hudfarge som et lik? Et vandrende lik i kjole er tydeligvis noe å feste blikket på...

Etter litt trasking fram og tilbake fant jeg H&M og enda en Sephora. Lykke. Fant masse fine byggninger å se på, måtte så klart ta bilde av noen av de. Plutselig kom en utlending (ikke italiener, en utlending-utlending) bort til meg og ga meg 3 roser og sa "disse er til deg" og snakket om Santa Maria og gud og hvermann. Jeg tenke, "så snilt å gi roser til folk", nesten slik som arbeiderpartiet. Han spurte om jeg ville at han skulle ta et bilde av meg, så ja, hvorfor ikke? Han tok to bilder og da jeg skulle gå sa han "nå må du gi meg litt penger". Jeg som nettop hadde FÅTT rosene. Jeg sa at jeg ikke ville ha rosene men det kom ikke på tale. Så ga han 3 euro og kastet rosene i protest i nermeste søppelbøtte. Din jævel.






 Augenpotiker? Ikke så vanskelig å forstå!





Her er bildet utlendingen tok...





2 kommentarer:

  1. Du har litt å lær om verden enda ser æ... Btw, du kasta ikke dæm fine rosan!?! Du hadd jo t å me betalt for dæm å d fine bilde! Hihi! Jaja, du må vær forsiktig! Pepperspray i håndveska e væl tingen for dæ, sikker lovlig i Italia å kan æ tænk mæ! Trur næsten æ å Lilleknerten må kom en tur på besøk! Ser jo så fint ut dær!!

    SvarSlett
  2. Ja pepperspray e tingen! Det e æ heeelt enig i. Italienske menn kan være litt vel innpåslitne i forhold til normenn ja....Tur til Roma; jeg er med. Kanskje en dametur i adventen? Litt julehandel kanskje? Mamma

    SvarSlett