onsdag 21. september 2011

Første dag på italienskkurs

Stress med kollektivtransporten igjen! Missa første tog, neste gikk rett forbi uten å stoppe...Det tredje toget var 15 min forsinket. Der ble mitt tidsskjema sprengt i filler. Takk for det. På toget hjalp jeg en gjeng med kinesere med å gå av på rett stasjon, så viste jeg de veien til metroen. Stakkars turister. Hahaha. Fikk cred for engelsken min da. Sikkert en av få personer de har truffet som kunne snakke engelsk med tanke på at de fleste her ikke kan det. Kom fram til der jeg skulle starte kuset og møtte Francesca. Jeg beklaget meg etter at jeg kom nesten 30 min for sent. Hun sa det gikk helt fint, hun hadde bare dratt på shopping. Har blitt fortalt at her i Roma er det helt vanlig å komme for sent, og da altså helt akseptabelt. Dette grunnet kollektivtransporten. Francesca sa at hun hadde sluttet å ta toget og metroen grunnet dette, hun likte bussen bedre siden den er litt mer til å stole på. Micol fortalte meg at det ikke er noen vits i å sjekke når toget skal gå, det kommer og går i hytt og gevær, akkurat som det føler for selv. Fikk egen bok og første time var bare litt grunnleggende ting slik som uttale av bokstaver, tall og masse regler for C foran I og E og masse rart.


Et snev av rosablogg
Etter to timer med kurs satt jeg meg på metroen, skifta metro og gikk av. Der traff Colosseum meg rett i trynet! Satt meg på en tilfeldig buss og havnet på Piazza Venezia. Fant Via Del Corso, en veldig lang gate med en del butikker. Har begynt å ta litt etter romerne, de bare krysser gata hvor de vil og når de vil. Rart ingen blir meid ned. Fant egentlig ingen butikker jeg ville sjekke ut så tok en sidegate og plutselig var jeg ved Trevifontenen! Kom på at jeg hadde sett Sephora i nærheten, så etter litt leting fant jeg den. For de som ikke vet, er det en hel butikk full av sminke og parfyme og slike jenteting. Da jeg kom til kassa hadde fyren tydeligvis skjønt at jeg var utlending. Sikkert siden jeg er så sykt bleik. Han var veldig femi, men skikkelig skjønn. Han sprayet posen min full med parfyme og ga meg prøver på en parfyme og foundation. Så snilt av han. Superhappy over at jeg hadde fått meg en gratis parfyme (for de som kjenner meg vet dere at det ikke skal mye til før jeg blir helt i 100) sprayet jeg den over hele meg. Fant så ut at den luktet såpe. Ikke god såpe, men slik en fæl såpe. Så der gikk jeg rundt i Romas gater og stinket såpe. Flottings.



Lipgloss og sminkefjerner. Prøve på foundation og fæl parfyme. Ikke kjøp Diane von Furstenberg!



Mmmmmh, schmaker godt!
Melka her er ikke ille i det hele tatt. Fant ut at den jeg kjøpte sist var nysiltmelk, så kjøpte lettmelk i dag. Kjøpt på Todis, der har de alt man trenger!

Tom flaske nysiltmelk og ny lettmelk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar