søndag 18. september 2011

Ikke som hjemme

Alt er stort sett annerledes enn hjemme. Her er alle bilene knøttsmåe. De fleste kjører Nissan Micra eller scooter. Har kun sett en Passat. Det er kun langsgående parkeringer, så folk her er sikkert gode til å lukeparkere.
     Tomatene her er gode, de smaker faktisk noe! En ting som ikke kom som et sjokk var vel bødet. Det groveste de har er det vi kaller for fint toastbrød. Litt krise for en nordmann som spiser 4-5 grove brødskiver til frokost/lunsj og kveldsmat. Så har vi frokosten da. Som Micol sier, "the sweet meal of the day". Derfor liker hun frokosten så godt. Da spiser de kjeks. Tror kansje ikke jeg skal prøve det, man blir jo ikke mett på tørre kjeks etter min mening. Vaskemaskina står forresten ute på balkongen...
      Det som er litt fælt, er at her i huset tar man ikke av seg skoa. Det vil si at gulvet er ca. like rent som på bakken ute. Jeg liker ikke å gå med sko inne, så jeg tar dem av. Forresten er det så varmt at man trener ikke sko på! Så i dag har jeg vasket rundt på rommet mitt, slik at jeg i alle fall kan gå inne her uten å bli møkkete på beina. Vasket også resten av rommet. Det var LITT møkkete da jeg kom hit kan man si. Kansje ikke så rart med tanke på at alle vinduene står åpne, og med trafikken utenfor legger det seg ganske mye dritt på alt som er.

En ting er i allefall likt som hjemme, de har IKEA, og det merkes!

Ciao!

Hylle av typen Tryggve på veggen...


 Stol/seng fra IKEA...

...og poatischips på kjøkkenhylla

1 kommentar:

  1. Sennende å læs på bloggen din for å se/ hør kordan du har d i Roma lillesøster! Du får hiv dæ rundt å bak brød så kan æ send dæ en ostehøvel så du får spist brunosten du har med dæ? :D Storesøster har bynt med oppussing av trappoppgangen no... Puh! For en jobb! Men må jo bli fint hær t du kjæm hjæm t jul <3

    SvarSlett